Tassinari & Chatel


Firma familiei Tassinari & Chatel este punctul culminant al unei linii dinastice lungi: patru generații de Pernon, două generații ale Marii familii, patru generații ale ambelor familii ale lui Tassinari și ale Chatel și acum două generații ale lui Lelievre.

Louis Pernon, un „țesător de pânze din aur și din argint” a creat o fabrică în 1680 in timpul domniei lui Ludovic al XIV-lea. Acest atelier se afla în Lyons, care devenise centrul țesătoriilor de mătasuri de când Francois I a stabilit o zonă liberă în așa-numitul „Griffon Quarter”. Griffon este și astăzi emblema companiei. 
Sfârșitul secolului al XVIII-lea a fost momentul câtorva creații excepționale pentru Ludovic al XVI-lea și Marie-Antoinette pentru Palatul Versailles, Compiegne și Saint Cloud. 
Procesul de fabricație s-a răspândit curind pentru productia de vesminte din mătase și lumea a aflat rapid în Europa datorita rețelei de călători și artiști. Datorită lui Voltaire, Camille Pernon a fost prezentată lui Catherine a II-a a Rusiei, pentru care l-a angajat pe Philippe de La Salle, cel mai talentat designer. Datorită tuturor acestor evoluții, procesul de fabricație a avut două avantaje care urmau să-i sporească influența și reputația: capacitatea sa de inovație tehnică si colaborarile cu designeri si specialisti ai vremii. Mult mai tarziu, in 1806, Jacquard și-a instalat prima mașina de țesut la Tassinarie Chatel, care ii poarta numele si astazi. Între timp, prin acest proces de fabricație, lampasurile, damascurile, brocadele, brocarturile precum și alte țesături din mătase si-au găsit expresiile lor cele mai fine. cu cei mai buni artiști ai zilei.

Revenind din campania din Egipt, Napoleon s-a oprit la Lyon și a vizitat fabricile. După încoronarea ca împărat, a decis să renoveze palatele devastate ale Franței și pentru aceasta s-a îndreptat spre cea mai cunoscută fabrică unde Camille Pernon lucra într-un stil original: stilul Empire.

Sfârșitul secolului XX a fost o perioadă de restaurare intensă. Tassinari & Chatel și-a confirmat competența prin reproducerea exactă a desenelor din documente originale. Din 1945 și până în ziua de azi, fabrica a restaurat multe dintre interioarele din Versailles, Compiegne, Palatul Elysee și Fontainebleau.

De ce ne place:

Este poate poate ultima dintre manufacturile europene unde se mai produc tesaturi autentice respectand designul, fibrele si tipologia tesaturilor istorice, cu care se pot restaura piese cu valoare muzeala conform stilului oricarei perioade incepand cu Ludovic XIV si pana in prezent.


Colectia